MOLLA GOOGLE

Özel Arama

5 Ocak 2011 Çarşamba

Hayata yön vermek, bu olsa gerek.

Yaşanılan hayatta, hayatın insana yön verdiği veya insanın hayatını yönlendirdiği konusu hep tartışılmıştır.

Gündem maddesi olarak ele alırsak konuyu, daha açıklayıcı olacağına inanıyorum.
İnsan doğum ile ölüm çizgisi arasında git geller oynayan, oynadığı yaşamını yine kendisi çizmeye çalışan ancak çoğu zaman da hayatın kendisine izin vermediği güdüsü ile karşılaşan zamana bağlı yaşayan düşünerek bir şeyleri başaran canlı türüdür. Belki de tanım biyolojik oldu ama tüm bilimdalları bağlantılı birbirleri ile ne de olsa,

Ben kendimi ne kadar yaşıyorum diye önce sormak lazım kendi kendimize,
Evet soruyorum,
Kendinizi ne kadar yaşıyorsunuz?
İstediklerinizi ne kadar elde edebiliyor, ben bunu istediğim için yapacağım diyorsunuz,
Şöyle olamaz mı?
Haşa! Ben bunu istedim ve yaptım. Kimse benim hayatıma karışamaz.

Evet işte bu sözleri söyleyebildiniz mi?
Söyleyemediniz biliyorum. Çünkü kimse bir şeyi istediği için yapmamıştır, yapamamıştır, onun bir sebebi vardır, bir oluşu vardır. Nedenlere dayanmaktadır.

Geresinimler doğrultusunda olmuştur.
İşte bu nedenle, insanın istemleri uğruna olmamıştır.

Burada olum ise sonuca bağlıdır, bir şey olması için sonucunun oluşması gerekir. Sonuç oluşmamış ise o istem oluşmamıştır.
 Yani karıştırmadan söyleyeyim.
İnsan hiçbir zaman hayatına yön veremez, hayat insanı yönlendirir. İnsan sadece hayata karşı düşüncesini söyleyerek kendini kabullendirme görevine bürünmüştür. J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder